Vrijwilligerswerk in Oeganda

Nieuw project!

Sinds deze week ben ik begonnen bij een nieuw project! Op het andere project was er niet genoeg werk voor vijf dagen in de week en hoewel elke middag in de zon op het terras zitten met een biertje ook niet verkeerd klinkt, is dat natuurlijk niet waar ik voor gekomen ben! Gelukkig kon ik voor drie dagen per week terecht bij een project wat ik in eerste instantie ook al erg interessant vond, namelijk Wakisa Ministries. Dit is een opvangtehuis voor zwangere meisjes tussen de 14 en 19 jaar. De meisjes zijn in de meeste gevallen niet vrijwillig zwanger geworden. Sommige meisjes kunnen na hun bevalling wel weer terug naar huis, naar hun ouders. Sommige meisjes willen niet terug omdat de vader van het kind nog in de buurt is. Sommige meisjes staan hun baby af ter adoptie. In het opvangtehuis krijgen ze een gevarieerd aanbod aan lessen zoals rekenen, bijbelles, tuinieren, Engels en kookles. Tijdens de rondleiding zag ik een paar naaimachines staan (de oude Singer klassiekers!), die nog met de voet bediend worden! Toen ik zei dat ik daar ervaring mee heb, waren ze meteen dolenthousiast. Ik heb een eigen klasje toegewezen gekregen met meiden die al goed kunnen omgaan met de naaimachine. De komende weken gaan we keukenschorten maken en jurken. En als er nog tijd is kleertjes voor de baby’s. De meiden vinden het allemaal heel leuk en ik ook, dus dat gaat helemaal goedkomen! Verder ga ik helpen bij de knutselles en de les waarbij ze worden voorbereid op de bevalling en de zorg voor de baby. Het project is verder heel gestructureerd (in tegenstelling tot het andere project), er zijn dus toch Oegandezen die net als ik van planning houden!

Verder gaat nog steeds alles goed! Gelukkig nog niet ziek geweest en geen ongeluk gehad met de boda boda;)

Liefs Marloes

Reacties

Reacties

Jennita

Hou jij van plannen? Dat had ik nog helemaal niet gemerkt..... en hou je ook van een biertje? dat was me ook nog niet opgevallen.. ;-)

Laurien

dat moet ook wel een heel heftige plek zijn! Wat fijn dat er opvang voor de meiden is.
PS Leuk om te lezen over Oegandeze die ook van plannen houden, i like!

Sophie

Wow loes, super dat alles zo mooi op je pad terecht komt! Volgens mij kan je echt wat voor ze betekenen :D dat is echt fijn! veel plezier nog

Merel

Wat ben je toch een heerlijk wijf! Je bent goed bezig daar schat! Heel veel liefs

oma Breda

Hoi Loes
Geweldige verhalen uit Oeganda.
De tijd zal te vlug voorbij zijn
Succes
Groetjes Oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!