Vrijwilligerswerk in Oeganda

Rafting @ the Nile!

It’ll beat you, challenge you and have you screaming for more, and if you get too close it will suck you in and spit you straight back out again.

Met die woorden in ons achterhoofd vertrokken we zaterdagochtend om half 7 met de Boda naar de stad waar we werden opgehaald met de shuttlebus die ons naar Jinja zou brengen. In Jinja moest het gaan gebeuren. Met mijn inmiddels goede vriendinnen uit het huis, Jennita en Ariane, zou ik de 35 km lange tocht over de Nijl gaan maken. Dit ging niet zomaar. Jennita had wat motiverende woorden nodig. Maar uiteindelijk heb ik haar kunnen overtuigen dat dit de beste activiteit was om haar 4 weken in Uganda af te sluiten. Na een lange reis waren we ergens midden in de natuur gedropt en na uitgebreide instructies (met vooral de nadruk op wat er allemaal fout kon gaan), een stevig ontbijt en toch wel enigszins wat twijfels of dit nou wel zo verstandig was, stapten we met knikkende knietjes op de boot en maakten we kennis met onze gids Joshua. Hij drukte ons op het hart dat echt alles goed zou komen en daar gingen we! En WOW wat was dat geweldig. Watervallen, golven van 4 meter hoog, stroomversnellingen, de prachtige omgeving…. raften op de Nijl is echt een unieke ervaring. Na 35 km was Jennita hier gelukkig ook van overtuigd. Aan het eind van de middag kwamen we aan op het eindpunt waar al een heerlijk buffet klaarstond (en bier!). Snel onze magen gevuld en toen bracht de truck ons naar het kamp waar we die nacht zouden blijven slapen. EN waar volgens de geruchten ’s avonds een feestje zou plaatsvinden. Na vier weken niet uitgaan, klonk ons dat wel als muziek in de oren. Het feestje begon al op de terugweg in de truck met veel bier en drie plaspauzes. Eenmaal aangekomen op de bestemming konden we meteen aansluiten bij ‘the party’ en hebben we een top avond gehad met onze nieuwe vrienden.

The day after. Oefff misschien toch wel een biertje teveel gedronken. Maar gelukkig konden we met prachtig uitzicht op de Nijl een stevig ontbijt nuttigen zodat we er de rest van de dag weer tegen aan konden!

Imke

Hee Marloes,
Echt leuk om je verhalen te lezen. Ik ben echt jarloers dat ik hier hard aan het studeren en aan het stage lopen ben terwijl jij de big 5 spot en aan het waterraften bent over de nijl! Maar zo te lezen ben jij door de weeks ook hard aan het werk en maak je hele lange dagen! Echt knap dat je dit doet. Heel veel plezier nog daar! Xx

karin

hoi marloes....kreeg vandaag al berichtjes dat het maar goed was dat ik van te voren niet wist wat je allemaal ging doen......Nu snap ik het!!! xx

Jennita

Gelukkig heb je mij weten te overtuigen, het was inderdaad een fantastich weekend!! Je had mij ook wel nodig in die raft, want met jouw 'kracht' waren we waarschijnlijk in elke draaikolk blijven steken ;-)

Alex

Wat vet!!! geniet er van xxxx

Laurien

Wat super cool dat jullie dat hebben gedaan!