Vrijwilligerswerk in Oeganda

Elke euro is welkom!

Lieve vrienden en familie,

Inmiddels ben ik alweer vier weken in Uganda. In die weken heb ik veel mooie momenten beleefd maar is er ook de confrontatie geweest met de armoede en deze is enorm. Elke euro is hier zo hard nodig. De projecten waar ik werk zijn beide volledig afhankelijk van donaties. Hoewel ik het van tevoren niet van plan was, wil ik jullie toch vragen of jullie iets kunnen missen. Op het ene project kunnen we met het geld vrouwen helpen zelfstandig te worden door ze het startbedrag voor een eigen bedrijfje aan te bieden en begeleiding te geven. Dit kan bijvoorbeeld het houden van kippen zijn of het verkopen van schoenen. Met als doel dat ze niet meer afhankelijk zullen zijn van donaties van het project. Of we kunnen weer een kind naar school laten gaan, zodat het een toekomst heeft. Op het andere project is er tekort aan medicijnen voor de tienermoeders en andere benodigdheden waar zwangere vrouwen. Omdat de groep blijft groeien is er ook behoefte aan praktische dingen zoals meer bedden, tafels en stoelen. Oftewel elke euro is welkom!

Als jullie iets willen doneren stuur dan even een berichtje of fb of een mail naar marloesvanderstok@gmail.com zodat ik m’n rekeningnummer kan geven. Alvast heel erg bedankt!

Liefs Marloes

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!